Popis služby
Výměny spojky, setrvačníku nebo jednotlivých spojkových dílů, zejména lamely, přítlačného talíře spojkového ložiska nebo celýchspojkových sad.
Popis
U moderních vozidel, zejména turbodieselů, se velmi často objevují tzv. dvouhmotnostní nebo dvouhmotové setrvačníky, které jsou funkčně složitěji konstruované než obyčejné setrváky. I proto jsou jejich ceny výrazně vyšší, a pokud dojde k takovéto opravě nebo výměně dvouhmotnostního setrvačníku, jedná se většinou o nákladnější opravy.
Jak funguje dvouhmotový setrvačník
Velmi často se nás ptáte na co to vůbec je dvouhmotový setrvačník (někdy uváděn jako dvouhmotnostní) a jestli je možná repase dvouhmotového setrvačníku. Repase setrváků se provádějí, ale obecně jsou s tím velmi špatné zkušenosti a my to nedoporučujeme. Samotný dvouhmotový setrvák je totiž silně namáhaný díl. Funguje stejně jako jadnohmotový, ale jeho funkce je rozdělena do dvou fází. První nejtěžší část je spojena s klikovou hřídelí přes systém pružin, což umožňuje plynulejší přenos energie a tlumení kmitů. V některých případech lze nahradit levnější jednohmotnostní setrvačník místo dvouhmotnostního, ale jde to opravdu jen u některých aut a výrobce vozidel to nedoporučuje.